ویتامین زیست

بهترین روش مرور کنکوری زیست

مقدمه

همه ما میدونیم که اگه امروز چند صفحه از زیست رو بخونیم مطمئنا تا چند روز آینده تقریبا چیز زیادی ازش تو یادمون نمیمونه و نمیتونیم از پس تست ها بربیایم.

اگه همینجوری بخوایم پیش بریم و برنامه یا روشی برای اصلاح و جبران نداشته باشیم قطعا به مشکل میخوریم.

فراموشی در زیست شناسی مشکل منه؟

نه همه دانش آموزان و داوطلبین و حتی دبیران درس زیست شناسی این مشکل رو دارن. فراموشی مطالب مطالعه شده از زیست شناسی کاملا طبیعی است.

بهترین روش مرور کنکوری زیست

چرا زیست شناسی فراموش میشه؟

زیست شناسی یک درس تلفیقی محسوب میشه، زیست شناسی هم حفظی، هم مفهومی، هم ترکیبی، هم استدلالی و مهمتر از همه حجیمه. پس طبیعیه که به شدت فرار باشه.

میشه زیست رو طوری خوند که فراموش نکرد؟

پاسخ این سوال منفی است. با هر روش و سبکی درس زیست شناسی رو مطالعه کنید بالاخره مطالب پس از چند روز فراموش میشن و نیاز به مرور است.

پس راهکار فراموشی در زیست شناسی چیه؟

طبیعتا راهکار موثر، مرور مطالب محسوب میشه و باید مطالبی که مطالعه می کنیم با برنامه ی مشخصی و طبق اصول درستی مرور کنیم.

برای مرور راهکار ها و روش های زیادی وجود داره؛ مثلا یک روز در هفته رو به مرور هرچی که در طی هفته مطالعه کردیم اختصاص بدیم. یا مثلا 3 روز آخر ماه تمام مطالبی که در طی یک ماه مطالعه کردیم رو مرور کنیم.

اما روش موثرتری وجود دارد که هم فراموشی را کمتر می کند و هم هدر رفت انرژی مورد نیاز برای مرور را کاهش می دهد.

بهترین روش مرور کنکوری

بهترین روش مرور برای درس زیست شناسی روش FRT است. این روش کاملا علمی و برگرفته از کتاب «تکنیک های مطالعه و رموز موفقیت در امتحان» نوشته ی داهاوال باتیا است.

تکنیک مرور مرتب یا همان FRT به ما میگه هرچی بازه های مرور رو کاهش بدیم و برنامه های مرور رو نزدیک به هم بچینیم هم مطالب رو بهتر تثبیت می کنیم و هم در مرور های بعدی انرژی کمتری مصرف میکنیم.

ترکیب این روش با برنامه ی رتبه های برتر کنکور و نیاز روز کنکور به این صورت خلاصه میشه که در طی هر بازه ی 4 روزه از مطالعه زیست شناسی، 3 روز را به مطالعه – تست – مرور و یک روز را به صورت کلی به مرور مطالب بپردازیم. به شکلی که در تصویر زیر آوردیم:

بهترین روش مرور کنکوری زیست شناسی

حالا توی فیلم زیر داستان تکنیک مرور مرتب یا همان FRT رو ببین:

در حال بارگذاری پخش کننده...

گروه آموزشی ویتامین زیست


میدونستی ما هرروز توی پیج اینستاگرام ویتامین زیست نکات مهم زیست شناسی رو آموزش میدیم پس اگه میخوای هیچ آموزشی رو از دست ندی، اینستاگرام ویتامین زیست رو دنبال کن 😉❤

فهرست مطالب

دوره های کنکوری ویتامین زیست

error: